onsdag 13 juli 2011

3:ans spårvagn genom ljuva livet




3:ans spårvagn genom ljuva livet. Jag hittar den under en enorm stor presenning innanför ett gallerstaket på Malmö museums baksida. Där står den, 3:ans spårvagn. Ensam och övergiven. Den klarar det varma regnet som piskar mig och hunden. Ej i trafik. Kan man låna den skylten? Jag o Lotta skall ut med Sydsvenskanfotograferna i kväll. Ej i trafik kan jag ha som en skylt runt halsen. Jag har ju semester. 
Men med regnet kan man ju stanna inne och sjunga..




Det var länge sen vi såg varann  

länge sen vi prata 
 
för till gathörnen  
       
kommer ingen tillbaka  
       
Vi var Dinky-Toys pojkarna  
    
som flydde upp på taken  
   
vi tävlade om allt  
    
men mest i att va vaken  
        
Det var farlig musik  
          
det fanns ingen polis som kunde stoppa oss