torsdag 29 november 2012

På samma spår som....

Hejsan hoppsan! Igår var det liksom lite julafton så här i Novembermörkret. Har haft äran att fått handklappa och "Na na naat" på en av Dimestores Junkies inspelningar av den nya plattan. Verkligen roligt. Det var Ola, Jörgen, Dylan, Micke, Willie och så jag som stod där och skapade musik. Eftersom jag inte kunde fotografera under själva inspelningen på grund av att det hörs när man trycker på avtryckaren så klämde även jag i med min fagra stämma. Så nu är man på samma spår som ovan nämda. Kan bli en roligt uppgift för kalenderbitande diskofiler att försöka bena ut vilken röst som är vilken. Ha!

Efter visiten i Bjärnums studio så körde jag och Willie vidare till Kristianstad. Han spelade på Biljardkopaniet och jag fotograferade lite. Blev en rolig kväll och en rolig bilfärd hem till Malmö då jag pluggade in Willies Iphone och fick höra massor av hans demolåtar. Hur många låtar har karln i byrålådan? Ge genast ut samlingsboxen!
Sen ankomst till hemmet och så vaknar man av att hantverkare borrar i lägenheten under.... Kan dom inte ta lite hänsyn till oss ungdomar? 


Dylan, Ola, Micke, Jörgen och Willie 20121128   Foto:Lars Brundin

Dylan övar stämma

Willie och Jörgen pratar stormen Sandy

För att repetera gamla sången "Camel dance" så behövs en kamel.

Ola finlirar och tar välförtjänt paus

Willie Nile på Biljardkompaniet i Kristianstad Foto:Lars Brundin