måndag 23 december 2013

Ratata, Mauro Scocco och jag


Det är lite varför vi blev som vi blev....och Ratata har gjort ett avtryck hos, inte bara mig.
Detta mina vänner är opublicerade bilder från mitt lilla arkiv av musiker. 
Behöver jag säga att jag även idag kan damma av och sätta på en vinyl från det ljuva, oskyldiga, puffa ärmade 80-talet.
Mauro är en av de fyra låtskrivarna som kommer att nämnas i Svenskmusikhistoria om hundra år. Jag har alltid fallit för hans texter och hans musikaliska klurigheter. Om du läser det här Mauro så vill jag boka en "hemma hos Brundin´s vardagsrums spelning med dig"....


Jörgen, Niklas, Jessika, Dylan och jag har avslutat sex fullsatta hus i Hässleholm med showen " Tre ackord och några sanningar". Många gästartister dök upp och många sanningar dokumenterades av bästa Johan Åberg som sprang där varje kväll med mikrofoner och sladdar och Lotta Gyllensten filmade. Vad blir det av det då? Jo, kanske en live kvadruppel CD med bild!!!
Det roligaste var att möta publiken efter varje spelning som var överväldigad av att mellansnacket var så roligt och personligt. Jag kan avslöja att det är precis så vi har det varje gång vi träffas.

Jag saknar min dotter men kommer snart att få se henne igen.

Julklapparna är klara.

I morgon är det julafton och jag önskar er en härlig jul. 

-Skål!
Publiken 1987 i Växjö ©Lars Brundin

Ratata Växjö 1987  ©Lars Brundin

Nybro "Night Flight" 1983. Ratata´s första spelningen utanför Stockholm
19830402. Precis veckan före i mars spelade de i TV´s Casablanca.  ©Lars Brundin

Malmö 2005  ©Lars Brundin

1987 Växjö Telleborgshallen  ©Lars Brundin

1987 växjö  ©Lars Brundin