måndag 23 juni 2014

Nisse Hellberg & Wilmer X


Wilmer X på Barbarella i Växjö 1985


Vi springer på varandra lite då och då i den här staden, jag och Nisse. Vi säger hej, vi älskar samma fotbollslag och jag tror han vet vem jag är men jag är inte riktigt säker på det. Även om jag har haft den äran att ha fått pryda ett av hans skivomslag med ett av mina mindre skarpa kort så är jag lite osäker. För han har nog samma problem som jag med att komma ihåg alla människor man möter i vimlet.
 I alla fall så skall det ges ut en bok om honom, ja om Nisse Hellberg alltså!
Det behövs säkert bilder till den boken så jag sände över lite jag har i mitt arkiv. Passar ju bra för att jag höll ju ändå på att fixa och leta musikbilder till min kommande bildutställning "Volym" i Växjö.
Nisse svarade i ett mail att -Vi är ju rätt bra dokumenterade men har du en bild på mig och Anders Andersson när han spelade i Malmö FF så blir jag glad.
Jag letade lite till bland mina tio hårddiskar och visst fans det en bild på de två tillsammans.
Hoppas att du har det bra där ute i cyberdjungeln Nisse. Vi ses i vimlet eller "backstage". Nu skall jag digga till Blues ABC.

Ni som har vägarna förbi tittar givetvis in på Galleri Pettersson&Persson i Växjö den 16 augusti för att se mina bilder på musiker. Jag tror bestämt att en av dessa kort på Nisse kommer att hängas på en av väggarna där.

Och här hittar ni mig på Spotify



Wilmer X på Kulturbolaget "KB" i Malmö 1998

Nisse "backstage" på Victoriateatern Malmö 2014

Wilmer X på Kulturbolaget "KB" i Malmö 1998

Wilmer X på Kulturbolaget "KB" i Malmö 1998