måndag 14 november 2016

En svart kostym


Det har varit mycket med det jordiska. Saker och ting har hänt och det har varit lite tyst i den här kanalen ett tag. Livet går på som vanligt och jag har köpt en svart kostym.
Just nu så repar bandet för fullt inför spelningen på St:Gertrud den 19 nov och vi hoppas få träffa dig där.
Vi kommer att köra tre nyskrivna låtar för er som kommer dit. Tre låtar som alla är tänkta till den kommande plattan som skall spelas in i februari.

Här är texten till den nya låten "En svart kostym" och jag har lånat en mening av fina Jacques Werup.
Min älskade mamma Astrid är pigg och frisk och kan givetvis berätta om min barndom och om hur allting var när jag växte upp. Men med friheten som textförfattare gjorde jag barnet föräldralöst..
Vi ses på lördag.

Ni kan lyssna på Spotify här!

                                       
Köpte en svart kostym idag
Till min pappas begravning
Jag känner mig yr och svag
som en slags mental förlamning

Det var i oktober
Minns Den första snön
Det röda kapellet
Och alla båtarna där ute på sjön

2.Vi var dom svartaklädda
Världen runt oss var vit
Vi sjöng en sång upp mot himmeln
En röst sa välkommen hit

Det var i oktober
Minns Den första snön
Det röda kapellet
Böjda huvud och tårarna som föll

Av jord är du kommen
av jord skall du åter bli
På den yttersta dagen
Kommer du att bli fri

3.Nu finns det inte längre någon
 som vet nått om min barndom
Nu finns det inte längre någon
som vet hur allting var

Det var i oktober
Minns Den första snön
Det röda kapellet
Och alla rösterna i natten som sjöng


 4. Det blev ingen enkel resa
Du gjorde ont och du gjorde gott
Svettas blod så slipper du blöda
Fem ord från dig jag fått

Nu minns jag oktober
Jag minns den första snön
Jag minns kapellet
Jag minns huset - där jag är född

 Jag har varit med om dig.
Jag kan aldrig förlora dig
Du finns där i mitt inre
I mitt hjärta-långt där inne

Av jord är du kommen
av jord skall du åter bli
På den yttersta dagen
kommer du att bli fri