fredag 28 april 2017

Finalisterna klara

Kul att få vara en del av den här tävlingen tycker jag. Det är en ganska stor rikstäckande musiktävling där man har fått skicka in en egen, nyinspelad låt som sedan en jury har lyssnat på. I radio Malmöhus och i radio Kristianstad plockades det ut fem finalister var av de inskickade bidragen.
Roligt att min vän Jessika Borg också tog sig till final bland P4 Kristianstads bidrag-härligt!
Från och med den 10 maj så skall lyssnarna gå in och rösta på bidragen och sedan den 24maj i Malmö blir det någon form av final på eftermiddagen. Mer om det senare.

Jag tycker det här skall bli roligt och hoppas på att min musik kommer att få lite mer spridning bland lyssnarna.
Jag tycker att startfälten i både Malmö och Kristianstad håller väldigt hög klass så bara att ha blivet en av dessa är roligt.

Och för er som inte vet så finns jag på Spotify/iTunes mm

Så här ser startfältet ut i P4 Malmöhus