måndag 13 augusti 2018

Jag en bröllopsfotograf!

I helgen agerade jag bröllopsfotograf till mina vänner Lucy och Antti. Det var ett tag sedan jag fotograferade ett brudpar och det gäller att hålla koll på exponeringarna. Brudpar är annars något min fru Lotta brukar göra i parti och minut. Hon är en mästare på att fånga brudparen långa dagar och allt därtill ( läs Lottapictures.com). Men den här dagen hade hon själv ett eget uppdrag och överlät kameran till mig. Jag förlitade mig på min rutin, kunskap och lite tur.

Molnen hopade sig över Malmö när vigseln var klar och vi skyndade oss ut på ett öde Mölleplatsen vid Malmöhus. Vi han med ett tiotal knäpp innan himlen öppnade sig och regnet vräkte ner. Brudparet sprang raskt därifrån medan jag och min medhjälpare plockade i ordning sladdar, stativ, kameror, batteripack och diverse andra attiraljer allt medan regnet fullkomligt vräkte ner. Vi lyckades i alla fall att rädda utrustningen från att bli förstörd eller flyta bort.

Det livliga brudparet fortsatt sedan att festa natten lång medan undertecknad vinglade nöjd hem i sommarnatten när klockan blivit söndag. 

Grattis till er båda!

Lucy och Antti Foto: Lars Brundin
Lucy och Antti Foto: Lars Brundin
Lucy och Antti Foto: Lars Brundin
Lucy  Foto: Lars Brundin
Lucy  Foto: Lars Brundin

Även fotografen hamnade på bild...Lucy jag och Antti Foto: Tan Bergqvist
Och om ni vill så hittar ni min musik här på Spotify :)