måndag 31 oktober 2011

dimma, jobb och nöjen








I torsdags kom dimman rullande in från havet. Mistlurar varnade om en fara därute. Man såg inte många meter framför sig. Jag och hunden promenerade längst den gamla kanalen. Det var ganska varmt för att vara oktober.
Och visst var det så att mistlurarnas bröl därute i ingenstans varnade. Min arbetsplast varslade om att 80! tjänster skall bort. Många kamrater som kommer att försvinna, trist. Hoppas givetvis att man klarar sig men lider och tänker på de som måste gå. Det är "hard times på Sydsvenskan"
 Som grädde på moset så var det punka på bilen också. 


I söndags så var jag uppbjuden till Kristianstad för att se Master Laberos nya show. Alltid lika roligt att bli underhållen av en världsartist. Jag har under de här åren sett många av hans uppsättningar. Mina vänner Dylan, Jessika och Jörgen såg en trollkarl´s show för första gången. Tror nog dom fortfarande undrar hur kaninen försvann eller hur filmaren Bengt kom upp ur en låda. Eller hur gör man en hundralapp till en femhundralapp?
Häpp!