onsdag 17 april 2013

Långt mellan lycka och leda



I dag värker kroppen efter två kvällar med bästa innebandykompisarna. Någon i andra gänget igår var så ivrig på bollen så han slog ett hål i luften och träffade mitt ena skenben. Nu finns där ett blåmärke och rejäl bula. Förutom hältan så är man ju smidig som en katt, not!

Sparkrav på Sydsvenskan tynger mitt sinne. Var femte skall bort, pengar skall sparas, tiderna är sämre. Det känns inte riktigt bra men vi kämpar på och får så var, hur vi landar. Kanske stjärnorna vet(Strix Q).

Bilden är från en Hubertusjakt utanför Warszawa 1988 i oktober. Massor med minusgrader och jag stannade tio dagar för att vänta på Margret Thatcher möte med Lech Walesa. Hon kom så småningom på den nionde dagen men dagen efter var det tidningsfri dag i Sverige så en frimärksbild var allt som syntes av mitt besök i Polen. 

Jag kommer ihåg att AP låg på Filtrawastrasse 6 och att lody var det enda Polska ord jag lärde mig.
Lody betyder glass.

I dag skall jag utbilda mig på ett datorprogram och förmodligen måste jag även fixa lite tekniska detaljer till min kamera så att jag kan sända direkt från fältet via 4G.