lördag 27 april 2013

Sex Junkisar, sex olika bilder

Man smyger runt med kameran, man betraktar och man iakttar. Man får möjligheten att vara där det händer. Många är ibland avundsjuka på mitt jobb, ibland förundrade över att jag är och får vara på plats. Det är oftast med nyfikenhet och glädje man besöker andras arbetsplatser och hem. Det är ett förtroende man får och som man måste förvalta på bästa sätt. 
Det är dessa möten med andra människor i mitt jobb och även privat som är så spännande. Alla dessa möten, alla dessa historier som finns att berätta. 

Jag fick frågan: Vilka är The Dimestore Junkies? Varför är de så intressanta?
Mitt svar är att bandet spelar en musik som helt tilltalar mitt musikaliska öra. Jörgens texter är för mig historier från livet och intressanta livsöden. 
Bandets olika personligheter kittlar min nyfikenhet och givetvis spelar det roll att jag på något sätt har fått möjligheten att följa och få ta del av denna resa på nära håll. 
Resan som började i Finja 2009 och som fortsätter, tillsynes i oändligheten. 
Och det är väl så kärleken skall vara? En resa ut i det okända.... utan tillstånd att landa.

Och vilka är då personerna i bandet?


Ola Hjelm: Perfektionist och som på något sätt testar sina fantastiska vingar i detta musikaliska luftrum. Med oerhörd kunskap och fingerfärdighet spelar han allt enkelt.


Jessika Borg: Enligt henne själv platsar hon ibland i "the Muppetshow"! Inte bara sång och kör utan även stort varmt hjärta.

Jörgen Johansson: Bandets centrum och ofrånkomliga universum. Konstnärssjäl såväl med visuell retorik som musikalisk.

Fredrik Nilsson: Smyghårdrockaren som älskar Rush och är rättvisans man i alla lägen.

Johan Danving: Lugn och sansad, låter sina trummor tala och fyller ibland tomrummet med en rolig historia.

Niclas Brandt: Allmänt känd under namnet "Il professore". Säg en låt och han spelar den på piano eller gitarr. Hela Skånes kapellmästare och en äkta humorist.