söndag 13 april 2014

Skrotar en söndag i April

Skrotar i lägenheten efter promenad med hunden, ser några dammkorn på byrån när solen orkar in genom fönstren. Spelar lite på min nya kompis Martin, den låter fantastiskt! Dricker ljummet kaffe. Funderar på att marinera kvällens lammsteken med La Trattorias egen olivolja, vitlök, chilli, salt, peppar och lök. Kanske en slatt rött vin i marinaden också. Kollar mail, FB och betalar räkningar.
Funderar på varför Plura låter helt sjukt kass när han gör covers och varför han låter så bra när han gör sina egna låtar.
Jag byter till min svarta tele thinline och kopplar in mig i den vita Voxen. Spelar  med till Snibb´s "One's Too Many".
Känner mig glad och rik på kärlek och vänskap.
Tack till er alla där ute ni berikar mitt liv ordentligt.


Pontus Snibb       FOTO: Lars Brundin