tisdag 1 juli 2014

Mats Ronander väldigt många gånger

Mats Ronander i St:Gertrudskvarteren tidigt 90-tal  FOTO:Lars Brundin
Första gången jag bekantade mig med Mats Ronander´s gitarrspel var 1980. Då som en av medlemmarna i Ulf Lundell´s fantastiska "Längre inåt landet" turnéband. Sedan har det liksom rullat på. Solodebuten "Hård kärlek" följdes av "God Bok", en turné med bland annat stopp på Barbarella i Växjö där mina första konsertbilder på mannen ovan togs. Sedan har vägarna korsats hit och dit och med olika bandkonstellationer på Öland i Stockholm, Roskilde, Sälen, Växjö och väldigt många gånger i Malmö. Kanske inte varje gång jag tagit med kameran men en del bilder har det blivit. Bilden ovan kommer att hänga på min utställning i Växjö den 16 augusti.
Jag måste erkänna att jag har väldigt mycket Ronander i min spelare. Han har något den grabben!
 I kväll spelar han på St:Gertruds i Malmö med de väldigt duktiga The Malmoes med Pelle Jernryd, Janne AnderssonMicke Nilsson och Magnus Nörrenberg. 
Det känns som om det kommer bli en bra kväll i kväll.