onsdag 1 juni 2016

Världen är just nu lite fattigare

Zlatan har presskonferens direkt i radio Malmöhus. Han pratar om att njuta av livet. Jag äter en sen frukost efter ett sent jobbpass och temperaturen utanför fönstret är 23 grader. Det är mulet. Livet rullar på och livet fortsätter nästan som som vanligt. Men inte riktigt ändå. Igår fick jag ett väldigt tråkigt besked att Peter Widing lämnat detta jordeliv alldeles för ung. Jag har fått ett liknande besked tidigare i livet men det är alltid lika overkligt och jobbigt att mista en kollega.
När jag fick beskedet igår kväll så behövde jag prata med någon på redaktionen där jag satt men insåg snabbt att ingen komihåg eller hade jobbat med han. Även de personerna som minns är borta från redaktionen. Kvar är den nya, unga generationen som har sin egen tidningshistoria i sina hjärnor.
 Men jag minns honom jag glömmer inte och skillnaden i år mellan oss var bara två.
Det fakto att ingen längre minns känns också sorgligt på något sätt.
 Mina tankar går till hans familj och jag kan bara beklaga sorgen. Jag önskar jag kunde gjort skillnad  tidigare i hans liv. Världen är just nu lite fattigare och jag känner mig lite gråare inombords.