fredag 4 juni 2021

Hur hamnade min svarta telecaster i händerna på Willie Nile?

Ja hur hamnade den där? I händerna på Willie Nile och på omslaget till Aquarians januarinummer från 2012. Det förhöll sig inte bättre än att Willie Nile var i Sverige för andra gången under kort tid för att spela tillsammans med flertalet andra musiker i uppsättningenm av Light of day. Han kom två dagar tidigare och bodde hemma hos mig och Lotta. 
Vi hade lärt känna varandra halvåret innan då han var gäst hos Jörgen Johanssons fina band Dimestore junkies. Den här gången skulle Willi Nile spela i Kristianstad innan han hoppade med gänget Lith of day igen. Undertide han var här hörde tidningen Aquarian av sig och gjorde en längre intervju med Willie. Till den intervjun behövdes det bilder. Han frågade mig och Jörgen om vi hade bilder som skulle kunna funka till tidningen men vi hade i stort sett bara live bilder och tidningen ville ha mer privata bilder. Vi fixar det sa jag och vi lånade Sydsvenskans stora studio. Jörgen Johansson fotograferade och jag skötte ljuset.

 Eftersom Willie inte hade med sig egen elgitarr så fick han välja en av mina till bilderna. Han valde den svarta Fender telecastern. Så där är den. I händerna på en riktig rock´n´roller från amerika. Och grattis Willie...du fyller ju 73. Foto: Jörgen Johansson