lördag 26 mars 2011

Från Finja till världen

Jag har en liten stickning i byrålådan. Sedan 2010 på våren har jag följt musikern/fotografen Jörgen Johansson med min filmkamera. Dokumentären har tagit mig till Finja, Hässleholm, Köpenhamn, Asbury Park, New York och Malmö.
Filmat hans kamp med att spela in en skiva, låtskrivandet, logistik, livespelningar, vardag, glädje och besvikelser. En skiva som kommer att ta han ut i världen, tro mig :)

Min lilla stickning har växt från tumvante till flera mil lång halsduk! Det kommer att bli en timmes dokumentär och den har premiär snart.
Just nu är jag i den sista klippfasen. Bäva!
Allt filmat med min Canon 5D mark II
Men om ni vill, kan och har möjligheten att ta er till Hässleholm den 13/5
så kan ni se min film och även vara med på releasesläppet av The Dimestore Jukies nya cd skiva plus att få se dom live i röda salongen...
Biljettsläpp 26 mars
kl 10, på Turistbyrån över disk och telefon 0451-26 73 10
kl 13 öppnas onlinebokning
http://www.hassleholm.se/31510 
Vi ses längst fram