måndag 16 maj 2011

Omtumlad



Hela klassen Dimestore i Hässleholm








Omtumlad efter fyra fantastiska dagar. Vi startade i torsdags på Gate38 med en specialvisning av min dokumentärfilm "Från Finja till världen". Och jag har nog aldrig fått en sådan applåd tidigare i mitt liv! Tack ni alla som var där.
Andreas Ekström  skriver om filmen här och jag blir alldeles rörd. 
Vi fortsatte kvällen med att Jörgen Johansson och grabbarna The Dimestore Junkies  spela för oss live på St:Gertrud med allt nytt material som de nu släppt  på skivan "Skyline". 
Fredagen intog vi Hässleholm och gjorde om samma sak fast "modell större". Lördagen avslutades med trädgårdsfest i Finjalounge och öppen scen för alla spelsugna och sjungande grannar o vänner till Jörgen, Dylan o Jessika. Allt detta till ackompanjemang av fantastiska musiker. Kändes lite overkligt att se David Pulkingham o Niclas Brandt ösa loss på Spettgatan i Finja. En efterfest som det kommer att pratas om länge i Finja.
Jag sa till Lotta att det var tur jag gjorde jobb på Falsterbo Horse show för annars hade hon missat det här. Och då sa Jörgen att det var tur vi, han o jag gjorde jobb på Melodifestivalen 2009. För om vi inte varit där så hade det inte blivit någon film. Och när vi konstaterat alla de där små men ack så viktiga detaljerna så kramades vi alla tre på grusgången och grät. 
Och den som kan räkna påpekar nog var nummer fyra tog vägen. Jo söndagen ägnades åt att slicka sår....