lördag 13 april 2013

Klipp klipp klipp. Lockarna faller

Den obligatoriska bilden på Petra och mig.
Jag brukar låta Petra S leka med mitt hår ibland. Det låter ungefär såhär när jag kommer in i salongen.
-Hej hjärtat! (Nu kommer en kram)
-Hej fina du!
-Vill du att jag skall tvätta håret?
-Redan gjort.
-Hur vill du ha det?
-Du har fria händer Petra. Gör vad du vill. Bara du tycker att jag blir snygg efteråt.
-Då klipper vi det långt och busigt.
-Låter bra.
-Vill du ha lite vin, kaffe, läsk?
-Njjjaaa. Lite rött vin då, tack.

Nu klipper vi en stund....

-Varför klipper du håret själv Lasse? Jag har ju sagt till dig. Det är ju fyra centimeter längre på högersidan och luggen är ojämn. 
Petra låter lite arg.
-Men du är ju inte i närheten mitt i natten dagen före innebandyn då jag upptäcker att jag får håret i ögonen.
-Använd pannband då.
-Nä.

Nu klipper Petra mig under tystnad i tio sekunder...Ett säker tecken på hon är jätte arg.
Här efter pratar vi om semester, vänner, Lotta, dottern, bandet, bröllopsfotografering och fattiga riddare.
Sedan får jag det obligatoriska kletet i håret. Något med salt i och som luktar jordgubb.


-Nu skall vi ta bilden. 
Petra är på G. Studsar runt med sopborsten och är glad som en fågel.
-Med eller utan kläder skämtar hon och slänger sig raklång på soffan.
-Med, säger jag och är lite mer allvarligare. Jag behöver bygga lite mer på min sexpack runt magen innan jag ligger naken i ditt skyltfönster....

Tja, ungefär så går det till. En härlig förmiddag på salongen  Createam helt enkelt.
Och visst blev det långt och busigt? Har aldrig riktigt förstått det där med hårmode.
Tur jag har en egen sax.....