lördag 8 februari 2014

Så här nära OS har jag varit



Anders Andersson eller dubbel Anders som han ibland kallas är bördig från Tomelilla i Skåne. Han har inte bara varit en fantastisk person och fotbollspelare i Malmö FF, Blackburn Rover, Aalborg, Benfica och Belenenses. Han har även representerat Sverige i 1992 års OS i Barcelona Spanien.
Vi på Sydsvenskan skulle få en titt på herrarnas ekipering inför inmarschen. Vi ringde Anders och han tog snällt på sig sina skor, byxor, skjorta, slips och sin kavaj. Bilden ville jag ta utomhus i skuggan. Eftersom jag står en bit ifrån med ett teleobjektiv så uppfatar inte mannen till höger i bild att jag fotograferar. Han tar raska steg rakt mot Anders och utbrister på skånska " Ohh vilkeun hääärlig kaavaaauj". Tycker nog Anders ser lite misstänksam ut när mannen känner på kvalitén.
Men närmare ett OS än så här har jag inte varit. Jag tackar Anders för det lilla.