söndag 2 november 2014

Bad Barber KB 20141101

De kom, de sågs, de segrade. Malmöbandet Bad Barber´s livespelning är som en käftsmäll. Man känner sig torktumlad, knockad och lycklig.
 Jag kan tycka att det är kul att ett relativt okänt Malmöband kan fylla upp en av Sveriges bästa livescener. Deras musik spelas inte direkt på radion men "live" har de en stark skara beundrare som troget följer dem. " Deras musik är unik och inget kopierat coverskit" som någon sa igår och jag håller med. Man kan beskriva det som äkta och eget. Bra där....
Jag fick förmånen att få vara en liten fluga på väggen under lördagens Bad Barber spelning på Kulturbolaget i Malmö. Jag tackar för förtroendet....
Jag vill här förmedla gårdagens känsla med några bilder tagna med min 35:a




 Mange Andersson - Vocals , Martin Nobel - Guitars, Gustaf Berggrensson - Bass, Johan Olsson - Drums





























På diverse klaviatur med distboxar och grejer, Magnus Nörenberg

Tack, tack KB