onsdag 18 mars 2015

Plötsligt vaknade jag upp och var vän med Robert Wells

Jag håller på med ett projekt här hemma som förhoppningsvis kommer att resultera i en skiva med eget material och en "släppe" fest. Just nu står jag i valet och kvalet att göra det två kvällar i rad eller att bara ha det en kväll. För fest två kvällar i rad tänker jag att det gäller att ha ännu mera folk i sitt sociala nätverk. Sagt och gjort, jag började klicka i rutan "bli vän med" på många ansikten på Facebook. En del kände jag sedan tidigare, en del känner jag väldigt bra och andra lite mindre bra. Men jag tyckte just då på lördagkvällen, efter sportnytt, att det var en väldigt bra idé. Nöjd över min eget påhittighet så gick jag och la mig.
När jag vaknade dagen efter och kollade på mitt Facebook konto så trodde jag inte mina ögon. Där var en väldigt röd cirkel med en skyhög siffra inuti som bara väntade på min uppmärksamhet. Jo, det var många som accepterat min kompisförfrågan.
-Herregud, vad har jag gjort, var min första tanke och min andra tanke var att jag måste stoppa min fruktansvärda huvudvärk.
Allt detta har i alla fall resulterat i att fler hejar glatt på mig på stan och att jag numera även är kompis med Robert Wells, på Facebook då vill sägas.

Bilden är från gårdagens Eldfest i Folkets Park i Malmö