fredag 28 augusti 2015

Köln 5 - På promenaden

Jag vaknar tidig idag efter gårdagens alla fotouppdrag. Det är 14 grader och molnigt i denna miljonstad. Jag köpte ett par nya Sennheiser hörlurar i går för att kunna njuta extra på min morgonpromenad. Jag går längst Rehn och kommer så småningom till en stor park mitt i all asfalt, alla bilar och avgaser. Skönt att sniffa på gröna blad och se grönt gräs. Jag möter joggare och cyklister i en annars lugn park. Jag korsar okända gator, ser ett torn. Tänker att människan alltid strävar uppåt. 
Lyssnar på en gammal Dimestore Junkies konsert inspelad på St:Gertrud innergård i mina nya lurar. Det är en rolig spelning, mycket skratt, kärlek och en publik som är galet härlig. Publiken önskar låtar och skriker kors o tvärs. Barflies!

Dottern sms:ar och undrar vilken bärbar dator som är bäst.
Lotta funderar på att byta sin gamla bil.

Efter nästan två timmar är jag tillbaks igen på hotellet. I sen eftermiddagen gör vi sista rycket här nere och sedan bilen tillbaks under morgondagen till Champions Leaguestaden Malmö. 
Kan bli en kul fotbollshöst!


Affisch ©Lars Brundin
Högt torn ©Lars Brundin
Kölner Dome ©Lars Brundin
Selfi i fönster©Lars Brundin