fredag 13 maj 2016

141 dagar efter Jul

Det är fredag i Malmö och förmodligen på fler ställen än så. Solen har vänligheten att skinna från en vacker himmelsblå himmel och livet känns lätt att leva. Jag fick fint beröm häromdagen för mitt skriveri här på bloggen. Det kändes väldig fint och jag blev mycket glad över det. Tänk vad små ord kan betyda ändå. Jag måste också bli bättre på att ge beröm inser jag.
Veckan har även innehållit ett vackert men sorgligt avsked från en kär kolega som tyvärr och alltför hastigt lämnade detta jordelev. Ibland känns det orättvist.

Hur går det med skivan undrar vissa. Jo, det går bra men det är väldigt svårt att bryta igenom isen när man är en totalt okänd artist. Radion har fullt upp med att spela andra artister men jag kämpar vidare. Några spelningar är på gång och det är ju alltid roligt. Jag kommer meddela när allt är klart och datum spikade.
Lotta jobbar på att bygga min hemsida och min skivbolagsdirektör jobbar med att få ut skivan till recensenter.  Samtidigt håller bubblorna i blodet på att ge med sig efter den fina kvällen på Victoriateatern.
Vardagen kickar in och utanför vårt fönster i stan så cyklar man i skjorta och rastar hunden i kjol. Boulbar har ny fin uteplats runt hörnet och restaurangerna runt Drottningtorget håller som bäst på att få i ordning uteplatserna.
Ta vara på livet, älska och ge beröm.

Vi ses i vimlet
// B

Boxartjejen Jelena Jelic som skall kvala till OS
Malmö