tisdag 10 mars 2020

En familjebild från 1989

Det där när man hittar tre ark med omonterade diabilder från forntiden. Tre gånger 36 bilder!
Året måste ha varit 1989 och min syster fyllde 30år. Alla är väldigt uppklädda och så jag i trasiga jeans och åtminstone en ren skjorta. Vi står på baksidan av huset för att dricka bubbel och skåla för min syster. Jag är nyfrissad och har svarta slingor på sidan, super tuff, odödlig och 23 år ung.
Två på bilden finns inte idag. Det är min mormor och min far. Min mamma som försöker gömma sig lite i bakgrunden i sin regnbågströja skall fylla 91 om några dagar. Inte lika pigg idag som på de bilderna jag har hittat. Dom där två busfröna nere till höger i bild har egna familjer och sina egna barn. En av dom skall gifta sig i maj och då finns det kanske en chans att ta en ny släktbild.
Tiden går kan man krast konstatera.

Men hörni! Ta de där gruppbilderna. En dag är det för sent.





Brundinare Rosenkvist och en Jönsson   Foto: Kristina Brundin