torsdag 2 februari 2012

Jakten på en "dongel"

Cheva och jag är en bra kombination

Klockan är 06.00 och jag vaknar allt för tidigt. Gårdagen gick i ett rasande jobbtempo och kvällen ägnandes åt att försöka hitta en "dongel" till reporter Max´s dator. Vi misslyckades efter fyra timmar i bil, två Walmart och fyra andra specialbutiker.
Anledningen till "dongel" jakten är att dagens träningsmatch skall live bevakas men det trådlösa nätverket på plats är uselt. För att tala klarspråk. Det funkade inte alls igår. Men mina kollegor fotograferna brukar veta vad jag menar. Det kan ibland vara svårare att få "hem" grejerna än att göra jobben.
Igår så fick två av mina fantastiskt duktiga fotograferande kollegor, Kalle o Johan, sparken från tidningen. Ekonomiska besparingsplaner är skälet till att de och ytterligare fem personer från redaktionen får lämna sina jobb. Tråkigt och väldigt ledsamt. Det känns orättvist att jag är här och andra får lämna.



Fläktar istället för gasoleldade värmare