söndag 7 juni 2015

Månadens gnäll-är jag ensam om det här?

Svor precis i köket över en plastburk. Vi har säkert 30 plastburkar med tillhörande lock i en låda i köket. Men det där med tillhörande lock är sällan en sanning. La precis upp tre överblivna biffar i en fyrkantig vit plastburk. Skulle ta det gula locket på burken. Nä, det passade inte. Tog ett blått lock. Nä, det passade inte. Det fanns fasiken inte ett endaste lock i hela lådan som passade till min burk. Jag har varit på jakt förut och jag fattar inte HUR SVÅRT KAN DET VA! att sälja likadana burkar med samma lock. Samma storlek på allt! Vad har dom på ICA, IKEA och alla andra ställen. Jo, köp ett sätt med tre till fem burkar i OLIKA storlekar. Fan det måste vara en person som aldrig har jobbat i ett kök som kommit på den grejen. Det är ju ungefär som att köpa fem olika sorters däck till bilen. Inte fan funkar det? Jag menar, sälj burkarna en o en eller fem till tio av samma storlek. Det kan ju inta vara så svårt. Då kan konsumenten själv få välja hur hen vill ha det. Mitt mål var att jag skulle ha samma storlek på burkar när jag flyttade till den här adressen för fem år sedan. Hur har det gått med det då? Otroligt dåligt kan jag meddela. Titta på bilden så fattar ni att det måste vara  en Pellejöns som sätter ihop dessa storlekar. Den kloke säger, men släng resten av burkarna då. Ja, jo det vore en lösning att jag köper en samling burkar och slänger en fjärdedel direkt på tippen.
Ta ert ansvar IKEA och sälj samma storlek på burk i mångpack.
Det kan inte bara vara jag som tycker så här.
Slut på gnället.
Biffarna var om ni undrar supergoda med färska kryddor direkt från vår kryddodling.