lördag 5 september 2015

Rom Italien Turist och 30 bilder

Så har jag för första gången satt mina fötter på Roms gator. Jag förväntade mig ingenting och blev positivt överraskad. Det var vänliga människor, rent och mycket att titta på. Enkelt att ta sig runt oavsett om det var med fötterna, buss eller tunnelbana. Kommunikationerna var billiga och maten var bra. Vi bodde på en fin liten gata i Tresteveres kvarter och njöt varje dag av promenader genom gränderna. Det finns turistfällor men på det hela taget kan jag rekommendera staden till nyfikna resenärer. Köp gärna en svensk guidebok gjord av Bosse Lundin eller Eskil Fagerström. Den här gången var det Eskil som tog oss igenom staden.

Här kommer mina bilder från olika platser i Rom

Vatikanen ©Lars Brundin

Spanska trappan ©Lars Brundin
Spanska trappan ©Lars Brundin

Spanska trappan ©Lars Brundin

Villa Borghese ©Lars Brundin

Villa Borghese  ©Lars Brundin


Forum Romanum ©Lars Brundin

Forum Romanum ©Lars Brundin

Forum Romanum ©Lars Brundin

 Forum Romanum©Lars Brundin

Colosseum ©Lars Brundin

Colosseum  ©Lars Brundin

 Colosseum ©Lars Brundin

Colosseum  ©Lars Brundin

Colosseum  ©Lars Brundin

Piazza del Campidoglio©Lars Brundin


Piazza del Campidoglio©Lars Brundin

Piazza del Campidoglio©Lars Brundin

©Lars Brundin

©Lars Brundin

©Lars Brundin

©Lars Brundin

Fontana Di Trevi©Lars Brundin

Fontana Di Trevi©Lars Brundin

Fontana Di Trevi©Lars Brundin

Fontana Di Trevi©Lars Brundin

Galleria Sciarra, ett par kvarter från Trevi och prydd med skojiga fresker som handlar om borgardöttrars lämpliga uppfostran och sysselsättningar. ©Lars Brundin

Phantheon ©Lars Brundin

Phantheon ©Lars Brundin

Phantheon ©Lars Brundin


Piazza Navona©Lars Brundin