fredag 24 juni 2011

Glad midsommar eller?



I Södra Sandby dansade barnen redan igår. Kanske lika bra det. Solen sken genom de tunga molnen. Barnen hoppade "små grodor" och en liten förskolekille blev getingstucken på armen. Socker, socker ropade fröken. Och visst torkade tårarna och han kunde vara med på "raketen" i slutet. Men det slår mig varje gång jag ser barnen på förskolan, hand i hand. Har dom roligt? De går runt runt i en ring och ingen, verkligen ingen! Verkar veta vilka rörelser som skall vara till vilken sång. Gjorde verkligen jag det här när jag var liten? Förmodligen så gjorde jag precis detsamma. Blev runtsläpada av en stadig hand från fröken och  förmodligen så hade man en annan vilsen hand i sin andra. 
Nä, skippa dansen och gå direkt på glasspinnen som serveras efteråt. Så slipper vi fröknar som luktar svett och nästintill håller på att dö av motionspasset och ungar som blir griniga.

spela mig och gilla mig gärna