tisdag 7 juni 2011

Göra en tavla

Blandteknink /Tvärflöjt
Ibland skapar jag i andra tekniker än rent foto. Tavlan ovan gjordes på syrafritt akvarellpapper där jag penslade på flytande emulsion. Sedan allt torkat igen framkallade jag bilden på tvärflöjten och sedan målade med bläck o olja. En rätt jobbig teknik som jag troligen aldrig kommer att upprepa. Jag har tre  till liknande liggande i byrån. 
I går var jag som fotograf på träningsmatch mellan Malmö FF och Elfsborg. Jag kan bara konstatera att det inte blivit enklare att jobba/bevaka Malmö FF sedan det sprang in en supporter/huligan på planen i matchen mot Helsingborg.
Nu kantas (läs står ivägen) planen av grönvästade småpåvar som bestämmer över sin egen kvadratmeter. 
Jag undrar när det senast skedde ett attentat av en fotograf på en vänskapsmatch i fotboll?
Bitter? Inte alls.