fredag 30 november 2012

Vanlig torsdag... not!

Det var en vanlig torsdag i Malmö i går. Jörgen kom ner från Finja och hjälpte mig med lite bärande av Lottas blixtar som jag är glad över att jag fick låna. Det var visst lite gitarrer och tunga resväskor också, typiskt Willie att släpa med sig mycket grejer. Sedan gick vi bort till "vardagsrummet" på St: Gertrud och träffade Jesse Malin, James Maddock, Rob Dye, Joe Dúrso, Darek Cruz och Israel Nash Gripka.
Vi åt lite anksoppa, lax och somliga åt grönsakssoppa. Krögaren Herbert Schwarz smög omkring och såg nöjd ut. Arrangören Håkan Bladh såg lite stressad ut före spelningen men efteråt var han gamla vanliga "Haaukan Blaaaa!".
Jag fick möjligheten att smyga omkring i logen med kameran före, under och efter spelningen. En snöbollseffekt av Melodifestivalen 2009. Känner mig tacksam och glad för det. (Vi har pratat om det här flera gånger Jörgen, tack igen) Det är ju liksom inte så lätt att få tillgång till artister utan att ha pratat/korresponderat med deras A&R, skivbolag eller managers för att få ta en bild eller en intervju. Här var det bara att köra. Så enkelt och så bra. Inga problem, bara glädje. Underbart! Tack alla!
I kväll kommer Miss Li till Kulturbolaget i Malmö och jag tänker låta min kamera träffa henne också.
- Sa någon att jag har ett roligt liv?

På min spelista finns idag
Wendy- Jesse Malin
Beautiful now- James Maddock
Bring Ém all in- Micke Scott
Lyssna även på undertecknad här!

James Maddock, Willie Nile and Jesse Malin ©Lars Brundin

Jesse Malin övar och Willie i förgrunden©Lars Brundin

Darek Cruz©Lars Brundin

Rob Dye©Lars Brundin

Israel Nash Gripka©Lars Brundin

Willie Nile©Lars Brundin

Jesse Malin©Lars Brundin

James Maddock©Lars Brundin

Joe D'Urso©Lars Brundin


Jörgen Johansson©Lars Brundin