onsdag 17 juli 2013

SM guld 2004 och snart 10-års jubileum

SM-guld Malmö FF MFF 2004 Allsvenskan 1-0 mot Elfsborg /
fr v Lars Brundin/ Tom Prahl / Patrik Andersson / Olof Persson  Foto: Lars Dareberg


Det var en regnig eftermiddag när guldet skulle spelas hem till Malmö. För motståndet stod Elfsborg och Malmö vann matchen med 1-0 på en straffretur av Joh Inge Höiland på Niklas Skoogs straff. Undrar om jag minns rätt?
I alla fall så är det jag med filmkameran i högsta hugg som jag där till vänster i bilden springer in i min kollega Lars Darebergs fina bild.
Vilket jubileum undrar du? Jo, 2003 startade Sydsvenskan sin webb-TV med de första inslagen gjorda av undertecknad. Jag fortsatte att filma i tre år och nu är det mina kollegor Ola Nilsson och Bengt Arvidson som sköter filmandet. Så Sydsvenskans webb-TV firar 10-år! Det är nog bara jag som kommer ihåg, så jag firar själv med en automatkaffe här på Malmö redaktionen. Grattis!


se filmen jag gjorde här! Har orginalfilmen någonstans i en byrå och upptäcker att det är väldigt dålig kvalité på den här Youtube filmen som någon lagt upp...