fredag 23 augusti 2013

Förvirrad

Det händer ibland att man gör bort sig i jobbet fast ingen märker det. Man liksom räddar situationerna på ett snyggt sätt. Tycker dock att det händer allt som oftast just nu.

Förra veckan var det stor konsert i Domkyrkan i Lund. Lapp på luckan liksom och jag var parkerad utanför, eller snarare bakom kyrkan i väldigt god tid. När jag sedan skulle knäppa min första bild så upptäcker jag att jag inte har ett enda minneskort till kamerorna med mig. Det vill säga, ingen film i kameran. Goda råd är dyra men min kollega Ingemar bor i Lund så efter ett telefonsamtal, snabb bilfärd fram och tillbaka så löste sig det. Tack!

I förrgår så var jag och reporter Jenny ute på jobb. Vi skulle göra trädgårdsreportage. Öppnar bagageluckan och tar fram mina kameror och upptäcker att det sitter en 85:a på det ena huset och ett 80-200 på det andra huset. Men det blev fantastiska bilder ändå utan vidvinkel. Det var bara att backa lite.

Idag på väg till jobbet på Stortorget lyfter jag min kamera och skall ta en ögonblicksbild. Vad händer? Givetvis så har jag inget minneskort i kameran. Tur att det snart är helg så man kan samla ihop de grå cellerna så att de ramlar på plats igen.... Jag vet vad ni tänker.

Annika Österlind är konstnären till denna gungande dam