onsdag 28 december 2011

Rätt skall vara rätt







Lyssnade under frukosten idag på "Skånemästaren", en frågesport signerad radio Malmöhus. Frågan till damen som ringt upp var följande. 
Vad hette Roxetts debut album..
Och så fick hon tre alternativ som jag tror, ur minnet, var de här.
a. Soul Deep
b.Look Sharp!
c.Pearls of Passion


Men! Inget av alternativen är rätt.... Det är nämligen så att Roxett hette Gyllene tiders första utlandsförsök.Och den plattan hette Heartland...
När jag kontaktar radion så tänker de inte ge damen en ny chans utan de anser att de har rätt och att jag har fel....
Vill bara lugna er med att jag har rätt... Skivan ser ut så här Gun Bergbring, bara så att du vet. Och den såldes i 8000 ex... Hur kan jag ha fel?


skivnr är:LP: US Capitol MLP-15018


Cassette: US Capitol 4LP-15018