tisdag 6 december 2011

Peter Jöback

Melodifestivalen 2010
En kväll 1995 så ville min vän Kalle Magnusson att jag skulle komma till Operans backficka i Malmö för att höra en kille som skulle sjunga i hans band. Jag minns att de bara spelade Queen covers och det var bra så. Kille sjöng stundtals fantastiskt, men att göra Freddie Mercury är inte så lätt.  Några dagar senare var han på scenen med Kristina från Duvemåla. Två år senare var jag på hans premiär i London där han spelade huvudrollen i Miss Saigon.  Minns att Björn o Benny, de två B:na i ABBA var där också. Våra vägar korsades mycket senare igen 2010 i Malmö på Melodifestivalen och jag kan gilla det med folk att de minns och kommer ihåg. Han hejade glatt och frågade hur det var innan mediadrevet högg... Varför denna plötsliga Jöbakska textandet?
Jo! hörde på radion att han skall bli Fantomen på Operan i London... Grattis!