fredag 13 juli 2012

Backstage och efterfest " Bonafide"



Sitter vid datorn 02:46 och har precis landat efter fotografering av Bonafide. Jag fick möjligheten att följa med bandet några timmar innan, under och efter  Sommar rock i Svedala. Mikael F känner jag sedan tidigt nittiotal och Pontus S träffade jag för några år sedan via jobbet. De andra två i bandet  Martin E på bas och Niklas M på trummor är nya angenäma bekantskaper. Jag har sagt det förut, men musik är mycket glädje.
Bonafide är glädje! 
Efter spelningen var det lite kalas på Hilton i Malmö. Allt medan min Lotta låg med huvudet på kudden så partajade vi på 19 våningen. Efter att klockan slog ett så gjorde jag en Ulf Dagerby, allt enligt Håkan Nyberg, smet utan att säga hej, bara för att av en slump hamna på nästa efterfest med Malla. Mats Ronnander och bandet var på St: Gertrud med Pelle J, Anna  W, Peter W och Håkan B. Så det blev lite häng där också. Jag och Pelle försökte övertyga Malla att nästa gång spela " All for the love of rock´n`roll" En singel B-sidan från God Bok tiden av Malla själv. Pelle spelade upp Mats egen inspelning av låten från sin smart phone och Malla sa. "Fan vad bra låt, vem är det här?"
- Du, sa jag och han såg frågande på mig med sitt vinglas i sin hand.
Så kan det gå när natten knackar på dörren. 
Nu är jag hemma, okysst och Bertil sover i soffan. 
Skål för möjligheten!
På lördag är det Dimestore Junkies på Sommar rocken i Svedala och jag undrar redan vad som kan hända då?