lördag 28 juli 2012

Gräshoppande mannen med afrofrillan...



Jörgen Johansson på Pusterviken/ Göteborg








Så står det i Lisa Appelqvist krönika som hon skrev efter Willie Nile och Dimestore Junkies spelning i Kristianstad. Jättefin krönika (läs!)och hon nämner också min film. Tack, fick en tår i ögat. För precis så är det. Ordet är magi. Ni som har sett det ske under de här konserterna vet att det är sant och riktigt, magiskt! Snudd på overkligt. Flera människor har kommit fram och sagt att det var det bästa de har upplevt av ett band någonsin. Jag kan bara hålla med, fast jag är part i målet.
Nu ligger vi och pustar ut på hotel Gothia Tower ( vi måste minst äga alla gafflar i matsalen eftersom rummen är sjukt dyra, kom och hämta!) efter gårdagens tre! konserter med Bruce, Dimestore och Willie. Öronen är trötta och vi pustar ut. Nu laddar vi batterierna och gör det en gång till. 
Om det skulle finnas Olympiska spel i musik så tror jag att vi har guldchans här i Götlaborg...


PS: Är oerhört stolt och glad över att min dotter och hennes pojkvänn med kompisar dök upp i publikvimlet på Pusteviken. Stolt pappa dansade med dotter till "Love is a train": DS


translate




Magnus och Nikki <3

Ut i publiken


Freddy leaving ground!



stort tack till alla