söndag 15 juli 2012

Thin Lizzy

Scott Gorham, still going strong....

När jag som fjortonårig Växjögrabb fick ja av min föräldrar att få ta tåget upp till Stockholm för att se Thin Lizzy på Hovet var det en fantastisk upplevelse. Min syster Charlotte fick följa med som "barnvakt" och även hon slukades av Lynott´s magi. Det var en oförglömlig upplevelse den kvällen för en ung mig. Ett konsertminne som jag är glad att jag bär med mig. Jag såg bandet tre gånger i "original" och har även fått möjligheten att träffa en glad, pratsam Phil Lynott i ett omklädningsrum i Scandinavium, Göteborg några år senare. Då med John Sykes som ersättare för Snowy.
Nu, tjugonio år senare lever Lynott´s musik fortfarande och en ny generation kan ta till sig de fantastiska låtarna. Bästa låt idag, Black rose.....
Och så måste jag skriva att jag tackade nej till deras efterfest. Vad skulle jag där och göra.....










Ricky Warwick


Ricky Warwick


Ricky Warwick

De tre muskitörerna till höger. Gorham, Downey och Warton.....