måndag 23 juli 2012

I natt jag drömde











Jag drömde i natt att jag var på grillfest i Finja. Det var kväll och solen värmde trots att den var på väg ner. I drömmen var det många som var där, Billy, Willie, Gord, Chickenman, Martin, Niclas, Anders, Kalle, Alexander, Nikki, Lotta, Jessika, Eva, Ginette, Tommy, Gudrun, mamma, Ralph, Pebbles, Annellie, Ted, Joakim och många fler.
 Vi var på taket på Spettgatan 1 i Finja. Taket som gjorts om till en stor uteplats med gasolgrill och vackert flätade möbler. Det stod en tramporgel i ett hörn och det var många som spelade gitarr. En trummade på tamburin och någon spelade munspel. Vi grillade, drack rött vin och myste till långt in på småtimmarna. Barnen lekte i solnedgången och det var som i Bullerbyn fast en vuxen variant av idyllen. Någon dansade och andra klappade i händer.
 Jag minns att någon önskade en låt av Willie Nille, jo han var där! Helt overkligt på något sätt men så skall det väl vara om man drömmer. Det var Jörgen som i min dröm önskade att Willie Nile skulle spela " On the road to Calvary". Minns att Willie greppade gitarren och började spela, Niclas hängde på med vackra toner från tramporgeln som stod i hörnet. Tror att jag grät i drömmen, det var så vackert, så fantastiskt, så underbart. Det var precis så en grillkväll skall vara i verkligheten. Tillsammans med alla de man älskar och håller kära, sina barn, flickvänner, vänner och husdjur. Vackert som en tavla fast i fler dimensioner.
Nu när jag vaknat så tänker jag att jag inte vill vakna. Tur att jag i drömmen fick med mig en liten filmkamera så jag kunde filma en snutt från " On the road to Calvary" 
Här kommer den.
Lars 14 år....


PS: Nästa gång skall jag drömma att Bruce, Jörgen och Willie sjunger tillsammans där på taket i Finja. Kompad av Niclas tramporgelstoner....:DS