tisdag 25 november 2014

Lucia och jag

Här är en liten kavalkad av de Luciabilder jag har tagit under 2000-talet.
Tyvärr så finns de tidiga bilderna inte i digital form. 
Inte heller de bilderna från sent sextiotal när skolklasserna stod på kö klockan 04.00 utanför huset för att Lussa för min pappa som då jobbade som lärare på Arabyskolan i Växjö. Mamma stod redo med pepparkakor och kaffe och vi barn fick sitta i finsoffan i ett kylslaget vardagsrum med filtar runt oss för att höra på diverse julsånger från elever i målbrottet. Där vissa även var överförfriskade av alkoholhaltiga drycker. Inte heller finns det bilder på när jag själv gick i något av alla Lussetåg som pepparkaksgubbe, tomte, stjärngosse, syntgosse eller Lucia. (Överbevisa mig gärna).

Snart har vi den 13 december.
Tipp tapp.

Lucia Malmö 2014
Louise Andersson

Tärnas öga

Malmös Lucia 2012

Stjärna

Svenshögs förskoleklass på Coop

Svenshögs förskoleklass på Coop



Bästa luciatåget är när nära och kära är med....<3 td="">