torsdag 20 november 2014

Olympen - den perfekta julklappen

1984 var jag 18 år. Den 17 november det året körde jag en vit Volvo PV, -65 års modell, från Växjö till Lund. Det var kallt och det var halt väglag, snöslasket slog till vid Älmhult och jag körde väldigt försiktigt. Jag skulle ner till Grand Hotel i Lund för att träffa Depeche Mode för en intervju och senare på kvällen en konsert på Olympen i samma stad. Det var mitt första besök på Olympen och det skulle dröja nästan tjugo år till nästa besök i denna legendariska hall.
Mina bilder låg länge och "skrotade" i mitt arkiv tills en hängiven Depechfantast scanade in de flesta av mina negativ och de fick nytt liv ( tack Martin Lindeborg!). Nu finns dom i boken "Olympen".
 En perfekt julklapp till de som gillar nutida musikhistoria. Läs om alla banden, historierna bakom scen och publiken som var där.
I kväll är det "släppefest" för den fina boken som Petter Lönegård har redigerat och där jag har tre sidor med fem bilder på.
Och så här låter fotografen/på Spotify