tisdag 9 augusti 2011

Jag vet inte om det är viktigt, men det kommer över mig ibland.



Ibland kommer det över mig. Alla minnen, all blues, alla samtal, alla vänner...


 Badkar och ljus, mopeder, epatraktorer, båtar, fotboll, mörkrum, stulna cigaretter, kyssar i snöfall, garderober, färjor, sandbankar, bikinis, vattenskidor, solnedgångar, replokaler, klockan två på natten när Palme dör, whiskeys i snöstorm, kvarglömda silverarmband i sängen, när vi flydde genom fönstret på toaletten, Landrover i poliskontroll, plankstek som svävar, intima danser med Prince o Per!, tidiga morgnar med ridande poliser i ett snötäckt Stockholm, hov på Cafe Opera, lägenheten i Gamla stan, Borgholms slottsruin, Badrock, Sanne, VM i hockey, silverPorschen, Gotland mitt i vintern, Ulf Lundell, Båstad, Växjö, Kalmar, Öland!, var tog du vägen? vit PV, Blå WV bubbla, Blå, svart, silverSaab, röda volvon, Malmö, Lund, Hjärup..... 
Söndertrampad stratocaster, rullbandspelare, otrohet, älskarinnor, galna nätter med Eldkvarn, stulen kyss, samtal från KB mitt i natten!, spyor, nykterhet, barn, bajs, skola, vakenhet, bråk, kärlek som aldrig dör, kärlek som dör, vänner som dör, besvikelser, livsöden, nya vänner, nya kärlekar, gamla kärlekar, ny kärlek.....
Sjukdomar, livsöden, föräldrar och sånger....
Ibland blir det bara så.... att man rycks med, att man vill tillbaks, man vill göra om, man vill göra bättre eller inte alls....
Och så finns det en del som jag inte kommer ihåg... 
Men en del har jag fått lära mig i efterhand. En del minnen kommer tillbaka.


Tack!