torsdag 25 augusti 2011

Lungor



Under mitt sista år i årskurs 9 på Arabyskolan i Växjö gjorde jag ett specialarbete/uppsats om Marilyn Monroe. Minns att hennes livsöde fångade mig. Tycker fortfarande att hon är snygg! Inte som de tunna modellerna på catwalken. Utan en kvinna med kött på benen! 
Samlade en del böcker och tidningsomslag. Jag hittade några på vinden idag och en av böckerna är en riktig raritet. Det är första utgåvan av den stora "The complete last sitting. 2568 photographien"/ foto Bert Stern. Utgiven 1982.
Minns också att jag ville göra en sådan fotografering med Lena PH. Hon skulle få en extra bilaga i Expressen och hon skulle få visa sina egna kläder. Men hon tackade nej. Tror jag skall fråga henne igen någon dag men då får det bli till en utställning eller bok. Men jag kan ju i alla fall skryta med att jag fått nobben av PH.
Ni får hålla till godo med en bild på MM´s lungor.