torsdag 14 maj 2015

Gråa hår och jag är inne ...igen.

Hör på radions P3 efter att ha bojkottat den kanalen i årtionden. Jag blir som vanligt oerhört besviken. Det sitter två "brudar", förmodligen knappt torra bakom öronen och diskuterar saker de inte har en aning om. Det börjar krypa i min kropp och det hela börjar bli pinsamt tycker jag. Då säger den ena att nu skall de ringa till en mode-expert. Även den här rösten och sättet att utrycka sig känns som om även den tillhör en lite väl ung expert.
Dn unge experten har en moderiktig iakttagelse och det kom att handla om att grått hår nu är super inne. Alla färgar sitt hår grått. Alla vill ha sitt hår i gråa nyanser.
Om hon själv hade grått hår? Inte nu längre för hon vill ju inte se ut som alla andra.

Jag byter till P2 och till bläckhorn i moll. Byter till P1 och får en uppdaterad dos av läget i yttre bortistan. Byter till Radio Malmöhus. Där är det Kööööeeer på E6:an. Trycker igång CD-skivan och hör hur John Mellencamp sjunger från  låten "If I die sudden".
Jag låter John hållas och låter vindrutetorkarna svepa bort regnet. Tänker på livet och att man har det bra. Man gör det här bara en gång liksom! Glad att jag startade expedition skivinspelning. Glad att jag kan strunta i hårmode. Glad att vara liksom, bara sådär.
Köparen till min Gibson skriver ett meddelande att han inte fick köpa gitarren för sin fru.
Livet är vackert och ni skall veta att det är ännu vackrare med en gitarr på väggen.... så kom å köp min Gibson

"If I die sudden
Please don't tell anyoneThere ain't nobody that needs to knowThat I'm goneJust put me in a pine boxSix feet undergroundDon't be calling no ministerI don't need one around"